miércoles, 3 de noviembre de 2010

Un grupo de productores de Cabo de Cruz se niegan a vigilar de noche

La cofradía dice que los que se opongan a cumplir el acuerdo de la junta general serán sancionadosLas aguas vuelven a bajar turbias en la cofradía de Cabo de Cruz. En esta ocasión, se abrió un nuevo frente entre un grupo de productores de a pie y miembros del cabildo. La obligación de realizar vigilancias nocturnas no ha caído bien entre varios productores y los responsables de la entidad, que pusieron los hechos en conocimiento de la Agrupación Galega de Mariscadores (Agamar), cuya presidenta, la boirense Natalia Laíño, considera que sus asociados no tienen obligación de realizar dichas vigilancias. Por su parte, el patrón mayor, Carmelo Vidal, destacó que «o que non vaia será multado», dijo.
Agamar muestra su rechazo a la decisión de la junta general del pósito crucense, que a instancias «do patrón maior e a presidenta da agrupación de mariscadores de a pé, aprobou a proposta do plan de explotación para o 2011 onde se inclúe a obriga dos produtores de realizar gardas nocturnas nas praias desta confraría», subraya.
Desaprobación
La decisión cuenta, según Natalia Laíño, con la oposición mayoritaria de los mariscadores de a pie, la cual «se manifestou nunha decisión soberana adoptada en xuño do 2008 e que, debido á actitude autoritaria e inxustificada de impedir o seu voto suspendendo pola súa propia vontade a sesión do pasado 25 de outubro, non se puido ratificar, tal e como estaba previsto que fora por amplísima maioría». A pesar de la «unánime desaprobación dos mariscadores, a xunta xeral aprobou un plan ilegal e prexudicial para as mariscadoras ao obrigalas a realizar unha labor, as gardas nocturnas, que supoñen un grave risco e un atentado manifesto á integridade física destas traballadoras, que se atopan absolutamente desprotexidas e pode ser obxecto de ataques violentos polos furtivos, tal e como se vén producindo nos últimos tempos», explica Laíño.
La responsable de Agamar anuncia que ante la actitud «antidemocrática e irrespectuosa do patrón maior e da presidenta dos mariscadores, e que son coñecidas pola Consellería do Mar, a nosa asociación e as súas afiliadas neste pósito, iniciará todas as accións legais de presión, administrativas e xudiciais para imposibilitar que se consume unha decisión tan disparatada e abusiva por parte da xunta xeral, promovida polo patrón maior e a presidenta do colectivo, en contra dos dereitos fundamentais dos mariscadores de a pé, os cales non contan con ningún tipo de titulación ou preparación para facer fronte a tales riscos extremos», apunta.
Personal especializado
Para los dirigentes de la Asociación Galega de Mariscadores, las tareas de vigilancia de los arenales tienen que ser asumidas únicamente por las fuerzas y cuerpos de seguridad del Estado, las empresas de seguridad privada o personal de seguridad habilitado y formado para ello, contratado por las propias cofradías y subvencionados por la Consellería do Mar.
Las críticas de Agamar y del grupo que se opone a realizar vigilancias nocturnas en las concesiones del pósito crucense, no preocupan en absoluto al patrón mayor, Carmelo Vidal, sino todo lo contrario. En este sentido, el responsable del cabildo lo tiene claro: «O que non queira ir, que non vaia». Eso sí, los que incumplan la orden, deberán hacer frente a las consecuencias y esas no son otras que «pagar as sancións correspondentes», comentó el responsable del cabildo crucense sobre los que se nieguen a vigilar.

No hay comentarios: